آیا لاغری با طب سوزنی برگشت پذیر است؟ + موارد استفاده از طب سوزنی

آیا لاغری با طب سوزنی برگشت پذیر است؟ در تمامی روش های مورد استفاده برای درمان چاقی نظیر رژیم لاغری، اثرات ناشی از طب سوزنی در صورت عدم توجه و مراقبت از شرایط بالینی و سلامت بدن و همچنین عدم رعایت سبک زندگی صحیح امکان بازگشت به شرایط قبل وجود دارد.

طب سوزنی چیست؟

در خصوص تاریخچه طب سوزنی باید گفت که این علم هزاران سال پیش در چین آغاز شد و بخشی جدایی ناپذیر از طب سنتی چینی است. به عنوان بخشی از TCM، traditional medical system بیش از 5000 سال است که طب سوزنی در چین انجام می شود و در بین مردم چین محبوبیت پیدا کرده است. در طول چند دهه اخیر، محبوبیت آن در جهان به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ابتدا در سراسر آسیا و بعداً به اروپا و آمریکا گسترش یافت. پس از هزاران سال پیشرفت و توسعه، تکنیک های طب سوزنی امروزی کاملاً با دوران باستان متفاوت است. اصطلاح "طب سوزنی" در دوران مدرن، عمل تحریک نقاط خاص روی بدن انسان را با نفوذ به پوست با سوزن های نازک، جامد و فلزی که توسط دست ها دستکاری می شوند و تحریک الکتریکی توصیف می کند.

به بیان ساده تر طب سوزنی شامل وارد کردن سوزن های بسیار نازک و ظریف از طریق پوست در نقاط استراتژیک بدن است. طب سوزنی یکی از اجزای اصلی طب سنتی چینی محسوب می شود و معمولاً برای درمان درد استفاده می شود. به طور فزاینده ای برای سلامتی کلی از جمله مدیریت استرس مورد استفاده می گیرد.

طب سنتی چینی طب سوزنی را به عنوان تکنیکی برای متعادل کردن جریان انرژی یا نیروی زندگی - معروف به چی - توضیح می دهد که اعتقاد بر این است که از طریق مسیرها (مریدین ها) در بدن شما جریان می یابد. با قرار دادن سوزن در نقاط خاصی در امتداد این نصف النهارها، پزشکان طب سوزنی معتقدند که جریان انرژی شما دوباره متعادل می شود.

در مقابل، بسیاری از پزشکان غربی نقاط طب سوزنی را مکانی برای تحریک اعصاب، ماهیچه ها و بافت همبند می دانند. برخی معتقدند که این تحریک مسکن های طبیعی بدن شما را تقویت می کند.

اندازه گیری فواید طب سوزنی گاهی دشوار است، اما بسیاری از مردم آن را به عنوان وسیله ای برای کنترل انواع شرایط دردناک مفید می دانند. اگر شما هم به دنبال چند راهکار ساده برای کاهش وزن هستید، پس تا انتها با ما همراه باشید تا بیشتر در خصوص اثرات طب سوزنی برای لاغری صحبت کنیم.

طب سوزنی چیست؟
بیشتر بخوانید :لاغری شکم با رژیم غذایی درست و اصولی

طب سوزنی در چه مواقعی استفاده می شود؟

طب سوزنی عمدتاً در شرایط زیر استفاده می شود:

• تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی و پس از عمل
  • درد دندان
  • فیبرومیالژیا
  • سردرد، از جمله سردرد تنشی و میگرن
  • درد زایمان
  • درد پایین کمر
  • گردن درد
  • آرتروز
  • گرفتگی های قاعدگی
  • اختلالات تنفسی، مانند رینیت آلرژیک
  • درد و التهاب آرنج در تنیس بازان
  • بهبود متابولیسم بدن

با این حال، چندین مطالعه نشان می دهد که برخی از انواع طب سوزنی شبیه سازی شده به همان اندازه طب سوزنی واقعی کار می کنند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد طب سوزنی در افرادی که انتظار دارند اثربخش باشد، بهترین نتیجه را دارد. از طرفی طب سوزنی عوارض جانبی کمی دارد، بنابراین اگر در کنترل درد با روش‌های مرسوم‌تر مشکل دارید، ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

طب سوزنی در چه مواقعی استفاده می شود؟
بیشتر بخوانید :داروی گیاهی لاغری قوی + راهکارهای خانگی کاهش وزن

لاغری با طب سوزنی، آیا لاغری با طب سوزنی برگشت پذیر است؟

اضافه وزن و چاقی به عنوان تجمع غیر طبیعی یا بیش از حد چربی که خطری برای سلامتی ایجاد می کند تعریف می شود. علت اصلی چاقی و اضافه وزن، عدم تعادل انرژی بین دریافت و مصرف کالری است. خطرات چاقی را باید دانست. سال ها پیش در گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) مشکل اضافه وزن و چاقی به عنوان یک اپیدمی جهانی شناخته شد. اکنون شواهدی در حال ظهور است که نشان می دهد شیوع اپیدمی جهانی - "جهانی" - با سرعت هشدار دهنده ای در همه کشورها در حال افزایش است.

مدیریت موثر وزن یک هدف مهم برای هر فرد دارای اضافه وزن و چاق است. در حال حاضر، درمان های پیشنهادی برای چاقی توسط WHO عبارتند از : مدیریت رژیم لاغری، فعالیت بدنی، اصلاح رفتار، درمان دارویی، جراحی، طب سنتی، مشاوره لاغری، دمنوش لاغری، متدهای طب سوزنی برای لاغری و سایر درمان ها. ایجاد محدودیت غذای دریافتی متعارف ترین راه برای مدیریت وزن است.

افزودن فعالیت بدنی و ورزش نظیر ورزش هوازی به رژیم غذایی نسبت به هر دو روش به تنهایی در کاهش چربی موثرتر است. درمان رفتاری به عنوان یک جزء اساسی از هر برنامه درمان چاقی کافی در نظر گرفته می شود. اما هر سه درمان دارای یک محدودیت مشترک هستند: آنها فقط اثرات کوتاه مدت را نشان می دهند. مفهوم درمان دارویی طولانی مدت به عنوان مکملی برای سایر درمان های کاهش وزن اصولی و به عنوان راهی برای کمک به حفظ وزن بدن در طول زمان ظهور کرده است.

با این حال، استفاده طولانی مدت از آن نگرانی هایی در رابطه با ایمنی را در سال های اخیر ایجاد کرده است.داروهای کنترل وزن لزوما چاقی را درمان نمی کنند، بنابراین پس از قطع دارو انتظار می رود دوباره برگشت وزن پیدا کنید. علاوه بر این، داروهای کنترل وزن هنوز برای استفاده روتین توصیه نشده اند، و باید تحت نظارت پزشکی استفاده شوند. جراحی چاقی موثرترین راه برای کاهش وزن سالم در نظر گرفته می شود و ممکن است منجر به کاهش وزن پایدار شود. با این حال، عوارض جدی و بسیاری ممکن است رخ دهد، بنابراین بیماران باید با دقت انتخاب شوند.

امروزه، تعداد افرادی که به طب مکمل و جایگزین روی می آورند، رو به افزایش است. چندی است که استفاده از این نوع طب مکمل در کنار دیگر روش های کنترل و درمان چاقی برای کاهش اشتها و لاغری نیز مورد استفاده قرار میگیرد. اگرچه استفاده از طب سوزنی در درمان چاقی نسبتاً جدید است، اما به یکی از پرکاربردترین روش‌های درمانی تبدیل شده است.

در نهایت تصمیم شما چیست؟ آیا برای لاغری به سراغ طب سوزنی می روید و یا لاغری با ذهن را ترجیح می دهید؟

لاغری با طب سوزنی، آیا لاغری با طب سوزنی برگشت پذیر است؟
بیشتر بخوانید :بررسی مزایا و معایب رژیم غذایی خام گیاهخواری

تاثیر طب سوزنی بر لاغری

آیا لاغری با طب سوزنی برگشت پذیر است؟ طرفداران طب سوزنی برای کاهش وزن معتقدند که طب سوزنی می تواند جریان انرژی بدن (چی) را تحریک کند تا بر عواملی تأثیر بگذارد که می توانند روند چاقی را معکوس کنند، مانند:

• افزایش متابولیسم
  • تأثیر طب سوزنی در کنترل اشتها
  • کاهش استرس
  • اثرگذاری بر بخشی از مغز که احساس گرسنگی را ایجاد می کند

گوش ناحیه ای است که پزشکان طب سوزنی برای کاهش وزن هدف قرار می دهند. اعتقاد بر این است که میل به غذا را می توان با دستکاری نقاط روی گوش کنترل کرد. این روش درمانی مشابه درمانی است که توسط پزشکان طب سوزنی برای کمک به سیگاری ها و مصرف کنندگان مواد مخدر برای پایان دادن به اعتیاد خود استفاده می شود.

پژوهشی در سال 2008 31 مطالعه، که در مجموع 3013 مورد فردی را مورد بررسی قرار دادند، به طور سیستماتیک بررسی کرد. در مقایسه با کنترل سبک زندگی، طب سوزنی با کاهش قابل توجه وزن بدن و با بهبود چاقی همراه بود. طب سوزنی به طور قابل توجهی وزن بدن 1.56 کیلوگرم (0.74-2.38 کیلوگرم) را در مقایسه با دارونما یا درمان های ساختگی کاهش داد. طب سوزنی همچنین نتایج بهتری را برای وزن بدن و همچنین برای چاقی نسبت به داروهای معمولی نشان داد. میزان گزارش عوارض جانبی مرتبط با طب سوزنی نیز حداقل بوده است.

بررسی این مطالعه نشان می دهد که طب سوزنی یک درمان موثر برای چاقی است. با این حال، میزان شواهد به دلیل کیفیت روش‌شناختی ضعیف کارآزمایی‌های بررسی‌شده، کاملاً قانع‌کننده نیست.

در استفاده از روش طب سوزنی برای درمان چاقی و اضافه وزن بایستی به این نکته توجه داشت که این درمان طب مکمل است و بایستی در کنار دیگر جنبه ها و درمان های پایه ای چاقی همچون اصلاح وضعیت بالینی بدن، رژیم غذایی، ورزش، تنظیم خواب و استرس و .... بکار برود تا بتوان بهترین نتیجه و بهره وری را از آن بدست آورد.

پکیج کاهش وزن

پس از خرید پکیج، فرم شرح حال پزشکی در همین اپلیکیشن برای شما ارسال می شود. آن را به دقت پرکنید.پس از مطالعه پرونده شما، توسط جناب آقای دکتر سلامت زاده، برنامه درمان شما توسط ایشان طراحی و رژیم غذایی برایتان ارسال می گردد. همچنین دمنوش ها و داروهای لاغری از سوی شرکت بهسازان سلامت به آدرس شما پست می گردد که هزینه ارسال آن رایگان خواهد بود. هر هفته دوشنبه ساعت ۹/۳۰ شب در ویزیت آنلاین دکتر سلامت شرکت می کنید و سفر به دنیای لاغری و زیبایی و سلامت را آغاز می کنید. منتظرتان هستیم...سلامتی زیبایی زندگی

3,990,000 تومان

آیا لاغری با طب سوزنی برگشت پذیر است؟

تا کنون مطالعات علمی در زمینه لاغری با طب سوزنی انجام شده است اما آیا لاغری با طب سوزنی برگشت پذیر است؟ برای اطلاع از پاسخ این سوال بایستی بدانید که بدن انسان همواره با توجه به شرایط ژنتیکی و محیطی در حال تغییر، ترمیم و تنظیم است. لزا هیچ تضمینی برای ماندگاری بدن در یک شرایط ثابت وجود ندارد. در تمامی روش های مورد استفاده برای درمان چاقی از انواع جراحی تا رژیم های متنوع غذایی و حتی اثرات ناشی از طب سوزنی در صورت عدم توجه و مراقبت از شرایط بالینی و سلامت بدن و همچنین عدم رعایت سبک زندگی صحیح امکان بازگشت به شرایط قبل وجود دارد. لزا ضروری است که پس از دستیابی به نتیجه و هدف درمان برای حفط و نگهداری این نتایج نیز تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید :راهنمای جذاب رژیم کم خوری برای لاغری و حفظ وزن

چرا مطالعات در مورد طب سوزنی برای کاهش وزن کم است؟

اگر این احتمال وجود دارد که طب سوزنی می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند، چرا مطالعات بیشتری وجود ندارد که موثر یا بی اثر بودن آن را ثابت کند؟

مطالعاتی وجود دارد که اثرات لاغری با سوزن‌های طبی را نشان می دهد و ادعا می کند که این یک روش برای کاهش وزن موثر است. گاهی اوقات می توان نتایج را با هم ترکیب کرد تا ارتباط آماری آنها را بهبود بخشد. در این مورد، مطالعاتی که دارای طب سوزنی هستند اغلب دارای متغیرهای زیادی برای ترکیب می باشند، از جمله تفاوت در موارد زیر:

• تکنیک
  • تعداد نقاط طب سوزنی
  • تعداد جلسات
  • طول جلسات
  • استفاده از دارونما
  • مداخله ساختگی

همچنین، نتایج مطالعه طب سوزنی اغلب به شدت تحت تأثیر باورها، انتظارات و سبک زندگی فرد وابسته است. این تأثیرات می تواند تأثیر درمان واقعی طب سوزنی را تغییر دهد و داده های مطالعه را منحرف کند.

سخن پایانی

طب سوزنی نوعی درمان مکمل است که برخی افراد برای کاهش وزن از آن استفاده می کنند. تحقیقات نشان می دهد که طب سوزنی می تواند به کاهش BMI و وزن بدن کمک کند. این کار را با معکوس کردن مکانیسم هایی که به اشتها و متابولیسم انرژی مرتبط است، انجام می دهد.

طب سوزنی به طور کلی بی خطر است، اما یافتن یک پزشک مجاز برای اطمینان از ایمنی ضروری است. ممکن است یک فرد برای دیدن نتایج به جلسات متعدد نیاز داشته باشد و هزینه آن به برنامه بستگی دارد.

در نهایت خوشحال می شویم تجربیات مثبت خود را با ما به اشتراک بگذارید.